Základy tvorby
Základy tvorby
Nahrávka hlasu
Předtím opravdová animace začne, předběžný zvukový doprovod nebo “dráha škrábnutí” je zaznamenána, tak že animace může být více přesně synchronizovaná ke zvukovému doprovodu. Daný pomalý, metodický způsob ve které tradiční animaci je produkován, to je téměř vždy snadnější synchronizovat animaci k předcházejícímu zvukovému doprovodu než to má synchronizovat zvukový doprovod k předcházející animaci. Vyplněný karikaturní zvukový doprovod bude představovat hudbu, zvukové efekty a dialog vykonávaný herci hlasu. Nicméně, dráha škrábnutí používala během animace typicky obsahuje jen hlasy, nějaké hlasité písně že charaktery musí zpívat společně k, a dočasné hudební skóre sleduje; konečný výsledek a zvukové efekty jsou přidáni v poště-výroba.
V případě většiny pre-1930 zvuk oživil karikatury, zvuk byl pošta-synched; to je, zvukový záznam byl zaznamenán po filmu elementy byly dokončeny tím, že sleduje film a vykonává dialog, hudbu a požadované zvukové efekty. Některá studia, nejvíce pozoruhodně Fleischer studia, pokračoval posílat-synch jejich karikatury pozdnější, který počítal s přítomností “mumlal inzerát-libs” dar v mnoho Popeye námořník a Betty Boop karikatury. Ačkoli doslova celá animace Američana je nyní pre-synched (a byl od třicátých lét), skoro celá animace Japonce (anime) je pošta-synched.
Animatics
Často, animatic nebo kotouč příběhu je dělán po zvukový doprovod je vytvořen, ale předtím plná animace začne. An animatic typicky sestává z obrazů storyboard synchronizovaného s zvukovým doprovodem. Toto dovolí animators a ředitele k práci ven nějaký skript a záležitosti načasování, které mohou existují po proudu storyboard. Storyboard a zvukový doprovod jsou doplněni jestliže nutný, a nový animatic může být vytvořen a zhodnocený s ředitelem až do storyboard je zdokonalen. Stříhání filmu u stádia animatic předejde animaci scén, které by byly vydané ven filmu; jak tradiční animace je velmi drahý a časově náročný proces, vytvářet scény to bude nakonec být vydané ven vyplněné karikatury je přísně rušen.
Disign a načasování
Jakmile animatic byl schválený, to a storyboards jsou poslány k návrhovým oddělením. Návrháři charakteru se připravují listy modelu pro všechny důležité charaktery a podpěry ve filmu. Tyto listy modelu se ukážou jak charakter nebo objekt dívá se od palety úhlů s paletou póz a výrazy, tak že celé pracování umělců na projektu může doručit soustavnou práci. Někdy, malé sochy známý jak maquettes smět být produkován, tak že animator může vidět co charakter vypadá jako ve třech rozměrech. Současně, kadeřníci pozadí bude dělat podobnou práci pro nastavení a umístění v projektu, a výtvarní redaktoři a kadeřníci barvy bude určovat styl umění a barevná schémata být používán.
Zatímco design se děje, ředitel načasování (kdo v mnoha případech bude být hlavní ředitel) bere animatic a analyzuje přesně jaké pózy, kreslení a činnosti rtu budou potřebovaní na jakých rámcích. An list projevu (nebo X-list v krátkosti) je vytvořen; toto je tištěný stůl, který rozebere akci, dialog a zdravý rám-- rám jako průvodce pro animators. Jestliže film je umístěný více silně v hudbě, list baru smět být připraven navíc k nebo místo toho X-list. Listy baru ukazují vztah mezi filmovou akcí, dialog a aktuální notový záznam používaný ve skóre.
Nákres
Nákres začne po designech být vyplněný a schválený ředitelem. Uspořádávací proces je souznačný s vykrýváním výstřelů kameramanem na živě-akční film. To je tady že zadní uspořádávací umělci určují úhly kamery, cesty kamery, osvětlení a stínění scény. Charakteroví uspořádávací umělci budou určovat majora pózy pro charaktery ve scéně a vůle nakreslí obrázek ukázat každou pózu. Pro krátké filmy, nákresy charakteru jsou často zodpovědnost ředitele.
Kreslení nákresu jsou spojena do animatic, používání X-list jako průvodce. Jednou animatic je tvořen všech kreslení nákresu, to je voláno Leica navine. Termín pochází ze studia Disneye ve třicátých létech, od rámu formát používal Leica kamerami.
Animovaný film
V tradičním animačním procesu, animators začne sekvencemi kreslení animace na listech papíru dírkovaného k záchvatu bary věšáku v jejich stolech, často používajících barevných tužkách, jednom obraze nebo “rámci” v době. A animator klíče nebo animator vedení udělá klíčové nákresy (“klíč” ve smyslu “důležitý”) ve scéně, používat nákresy charakteru jako průvodce. Animator klíče kreslí dost rámců vysvětlit hlavní body akce; ve sledu podtrhávání charakteru přes mezeru, animator klíče mohou kreslit rám s povahou, zatímco on má skočit, dva nebo více rámců jak charakter je létání vzduchem a rámec pro přistání charakteru na druhé straně mezery.
Načasování je důležité pro animators kreslit tyto rámy; každý rám musí odpovídat si přesně co se děje ve zvukovém doprovodu v tomto okamžiku rám se objeví nebo jinde rozpor mezi zvukem a vizuální vůle jsou rozptylující k obecenstvu. Například, v vysoce-rozpočítat výroby, rozsáhlé úsilí je dáváno v výrobě jistě charakter mluvení je zápasy úst ve formě znít jako herec toho charakteru produkuje jak on nebo ona mluví. (Výroba zkoušky “ah,” “ooh” a “ee” zní ven hlasitě, a poznámka jak vaše ústa budou podvědomě tvořit odlišnou podobu pro každý zvuk; dobré animators musí platit pozornost takovým zdánlivě triviálním věcem).
Jak oni pracují na scéně, animator klíče bude obvykle se připravovat test tužky scény. Test tužky je předběžná verze finální oživené scény; kreslení tužky jsou rychle fotografoval nebo rozkládal a synced s nutnými zvukovými doprovody. Toto dovolí animaci být zhodnocen a zlepšil dříve předávat práci k jeho animators asistenta, kdo bude jít přidat detaily a některé ty chybějící rámce ve scéně. Práce animators asistenta je zhodnocena, tužka-testoval, a korigoval až do čelné pozice animator je připravený se setkávat s ředitelem a mít jeho scénu sweatboxed, nebo zhodnocený ředitelem, producent, a jiný klíčový tvořivý tým členové. Podobný storyboarding stádiu, animator může být vyžadován k re-dělat scénu mnoho časů před ředitelem schválí to.
V vysoce-rozpočet oživil výroby, často každá hlavní postava bude mít animator nebo skupina animators pouze se oddala vykreslení té postavy. Skupina bude vyrobená nahoru jednoho řídícího animator, malá skupina klíče animators a větší skupina asistenta animators. Pro scény kde dva charaktery se ovlivňují, animators klíče pro oba charaktery určí kterou povahu “vede” scéna a ten charakter budou natažení nejprve. Druhý charakter bude oživený reagovat na a podporovat akce “vedoucího” charakteru.
Jednou animace klíče je schválena, animator vedení předá scénu na k oddělení očištění, smířil se animators očištění a inbetweeners. Animators očištění vezmou čelnou pozici a pomocný animators je kreslení a stopa je na novém listu papíru, přijímat péči včetně všech daru detailů na originálních modelových listech, tak že to vypadá, že jedna osoba oživila celý film. Jmeno inbetweeners bude se krátit kterákoliv rámy jsou ještě chybějící mezitím jiný animators je kreslení. Tato procedura je volána tweening. Výsledná kreslení jsou znovu tužka-testoval a sweatboxed dokud ne oni se setkají se schválením.U každého stádia během animace tužky, schválená předloha je spojena do Leica kotouče.
Tento proces je stejný pro oba animace charakteru a animace speciálních efektů, který na nejvíce vysoký-výroby rozpočtu jsou oddělány oddělená oddělení. Animators efektů oživit něco to se pohybuje a je ne charakter, včetně podpěr, vozidel, strojního zařízení a jevů takový jako oheň, déšť a exploze. Někdy, místo kreslení, množství speciality procesy jsou zvyklé na produkční speciální efekty v kreslených filmech; déšť, například, byl vytvořen ve filmech Disneye protože pozdní-třicátá léta tím, že filmuje pomalý záznam vody na předku černého pozadí, s výsledným filmem superponovaným přes animaci.
Pozadí
Zatímco animace je dělána, umělci pozadí bude malovat soubory přes kterého akce každého oživeného sledu bude konat se. Tato pozadí jsou obecně dělána v gouache nebo akrylové barvě, ačkoli některé oživené výroby mají použitá pozadí dělaná v vodovce, olejová barva, nebo dokonce crayon. Umělci pozadí následují velmi blízko práce zadních uspořádávacích umělců a kadeřníci barvy (který je obvykle překládán do pracovního sešitu k jejich použití), tak že výsledná pozadí jsou harmonická tónem se designy charakteru.
Tradiční inkoust, barva a kamera
Jakmile očištění a mezitím kreslení pro sekvenci jsou dokončena, oni jsou připravení na fotografování, proces známý jak inkoust-a-barva. Každé kreslení je pak převedené z papíru k tenkému, jasnému listu plastu nazvaný cel, tak nazvaný protože oni byli jednou rozlišeni filmu (octan je nyní používán). Náčrt kreslení je inked nebo kopíroval na cel a gouache nebo podobný druh barvy je používán na opačných stranách cels přidat barvy ve vhodných odstínech. V mnoha případech, charaktery budou mít víc než jedno barevné schéma přiřazené k nim; použití každý závisí na náladě a osvětlení každé scény. Průhledná kvalita cel počítá s každou postavou nebo objektem v rámci být oživený na různé cels jak cel se jednou povahou mohou být viděni pod cel jiný; a neprůhledné pozadí bude viděné pod všemi cels.
Kamera používala pro střelbovou tradiční animaci. Viz též obraz antény.Když celá sekvence byla přenesená do cels, proces fotografování začne. Každý cel zapojený do rámce sekvence je položen nad každým jiný, s pozadím u dna zásobníku. Kus skla je snížen na předloze v rozkazu srovnat nějaké nepravidlenosti a složený obraz je pak fotografován zvláštní animační kamerou, také nazýval řečniště kamerou. Cels jsou odstraněny a proces opakuje pro příští rám až do každého rámu ve sledu byl fotografován. Každý cel má díry registrace, malé díry podél vrcholu nebo spodního okraje cel, který dovolit cel být umístěn na korespondenčních věšákových barech před kamerou zajistit, že každý cel se ztotožní s tím před tím; jestliže buňky nejsou souosé v takový způsob, animace, když hrál si na plnou rychlost, se objeví “neklidný.” Někdy, rámce mohou potřebovat být fotografován více než jakmile, aby realizoval superimpositions a jiné efekty kamery. Pánve jsou vytvořeny jeden pohybovat kamerou, cels nebo pozadími krok po kroku přes posloupnost rámců.
Jak scény vyjdou finálního fotografování, oni jsou spojeni do Leica kotouče, brát místo animace tužky. Jakmile každá sekvence ve výrobě byla fotografovaná, finální film je poslán pro vývoj a zpracování, zatímco finální hudba a zvukové efekty jsou přidaní ke zvukovému doprovodu. Znovu, editace je obecně ne oddělaná animace, ale jestliže to je vyžadováno to je děláno v tomto okamžiku dříve, než finální tisk filmu je připravený na opakování nebo vysílání.
Digitální inkoust a barva
To by mělo být si všiml toho skutečný “tradiční” inkoust-a-proces barvy je už ne v použití nějakými hlavními oživenýma výrobami v současnosti. Aktuální proces, nazvaný “digitální inkoust a barva,” je stejný jak tradiční inkoust a barva dokud ne po animaci kreslení jsou dokončena; místo toho, aby byl přenesený do cels, kreslení animators jsou načítaná do počítač, kde oni jsou barevní a zpracovaní používat jednoho nebo více palety sad programů. Výsledná kreslení composited v počítači přes jejich příslušná pozadí, který také byli načítaní do počítač (jestliže ne digitálně namalovaný), a počítač dodá finální film jednoho vyvážení digitální video soubor, používat video kazetový magnetofon nebo tisk k používání filmu vysoce-rozlišovací výstupní zařízení. Použití počítačů počítá s snadnější výměnou předlohy mezi odděleními, studia, a vyrovnat země a kontinenty (v nejvíce levný Američan oživil výroby, velikost animace je vlastně hotová animators pracováním v jiných zemích, včetně Koreje, Japonsko, Singapur, a Indie).
Poslední hlavní celovečerní film k užívacímu tradičnímu inkoustu a barva byli Studio Ghibli je Princezna Mononoke (1997); poslední oživená série dělat tak byl Ed, Edd n Eddy. Digitální inkoust a barva byla v použití u rysa Walta Disneye animace od roku 1989, kde to bylo užité na finální duhový výstřel v Malá mořská panna. Všichni subsequent Disney animované rysy byly digitálně inked-a-maloval, používat Disneyova proprietární velká písmena (animace počítače systém výroby) technologie, rozvinutý primárně bývalým partnerem Pixar. Většina jiných studi používá jeden z množství jiných špičkových softwarových balíků takový jako Toonz nebo Toon rozmachové studio, Animo, americká animace a vyrovnat spotřebitele-aplikace úrovně takový jako Macromedia blesk.
Techniky
Tento obraz se ukáže jak dva průhledné cels, každý s odlišná charakteristika kreslená na nich a neprůhledné pozadí jsou fotografováni spolu tvořit složený obraz.Cel je důležitá inovace k tradiční animaci, zatímco to dovolí některé části každého rámu být opakován od rámu k rámu, tak šetřit práci. Jednoduchý příklad by byl scéna se dvěma charaktery na obrazovce, jeden z kterého je mluvení a jiné postavení ticho. Protože druhý charakter nepohybuje se, to může být vystaveno v tomto scénovém použití jediného jednoho nákresu, na jeden cel, zatímco rozmanitá kreslení na rozmanitých cels budou použitá oživit charakter mluvení.
Pro více komplexní příklad, zvážit to, sekvence ve kterém dívka poštve talíř na stůl. Stůl bude zůstávat ještě pro celou sekvenci, tak to může být kresleno jako součást pozadí. Talíř může být kreslen spolu s charakterem jak charakter umístí to na stole. Nicméně, po talíři je na stole, talíř bude už ne se pohybovat, ačkoli dívka bude pokračovat k pohybu jak ona stáhne její paži od talíře. V tomto příkladě, po dívka položí talíř dole, talíř může pak být natažený na odděleném cel od dívky. Další rámce budou uvádět nové cels dívky, ale talíř nemusí být překleslen jak to se nepohybuje; stejný cel talíře mohou být použity v každém zůstávat rámcem že to je ještě na stolu. Cel barvy byly vlastně vyráběl v zastíněných verzích každé barvy kompenzovat zvláštní vrstvu cel přidaného mezi obrazem a kamery, v tomto příkladě ještě talíř by byl namalovaný mírně bystřejší kompenzovat bytí snížil jednu vrstvu.
Ve velmi časných karikaturách dělaných před použitím cel, takový jak Gertie Dinosaur (1914), celý rám, včetně pozadí a všech charakterů a položek, byl kreslen na jediném listu papíru, pak fotografoval. Všechno muselo být překleslen pro každý rám obsahovat činnosti. Toto vedlo k “neklidnému” vzhledu; představovat si, jak vidí sled obrázků hory, každý mírně odlišný od jednoho soudního řízení to. Pre-cel animace byla později zlepšená použitím technik jako lomítko metoda vynalezla Raoul Barre; pozadí a oživené objekty byli kresleni na oddělených dokladech.
Rám byl dělán tím, že odstraní všechny prázdné části dokladů kde objekty byly kresleny před bytím umístěným nad pozadími a konečně fotografoval. Cel animační proces byl vynalezen Earl Hurd a John Bray v 1915.
V nižší-rozpočítat výroby, tato “zkratka” je používána ve větší funkci. Například, ve scéně ve kterém muž sedí v židli a mluví, židle a skupina muže mohou být stejní v každém rámu; jen jeho hlava je překleslena, nebo možná dokonce jeho hlava zůstane stejná, zatímco jen jeho ústa se pohybují. Toto je znáno jak limitoval animaci. Proces byl propagován v teatrálních karikaturách UPA a použitý ve většině animaci televize, obzvláště to Hanny-Barbera. Konečný výsledek nevypadá velmi živouce, ale je levný produkovat, a proto dovolí karikaturám být dělán na rozpočtech malé televize.
Animace speciálních efektů
Vedle tradičních oživených charakterů, objektů a pozadí, mnoho jiných technik je používáno vytvořit zvláštní elementy takový jako kouř, blesk a “kouzlo”, a dávat animaci oběcně zřetelný vzhled.
Pozoruhodné příklady mohou být nalezené ve filmech takový jak Fantazie, Malá mořská panna a Tajemství NIMH. Dnes speciální efekty jsou většinou hotové s počítači, ale dříve oni museli být dělán po ruce. To vyvolá tyto účinky, animators použil různé techniky, takový jako suchý kartáč, fixírka, dřevěné uhlí, mastná tužka, animace backlit nebo, v průběhu toho, jak střílí, kameraman používal rozmanité projevy se šířícími se obrazovkami, prosakuje nebo krystalizuje. Například, Souprava louskáčku segment v Fantazie má víla sekvenci kde tečkované cels jsou používány, vytvářet měkký pastelový pohled.
Komentáře
Přehled komentářů
Thank you, I've just been searching for info approximately this topic for a while and yours is the greatest I have came upon so far. However, what concerning the conclusion? Are you positive in regards to the source? binse.goodwomenprizz.be/map6.php jyske bank renter
bra julklappar till 13 ГҐringar goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 20:41)
I'm amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that's both educative and amusing, and let me tell you, you've hit the nail on the head. The issue is an issue that not enough people are speaking intelligently about. Now i'm very happy I found this during my hunt for something relating to this. atwhi.goodwomenprizz.be/map12.php bra julklappar till 13 ГҐringar
petroff skinnjacka dam goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 18:39)
This is my first time go to see at here and i am in fact pleassant to read everthing at alone place. presa.goodwomenprizz.be/map17.php petroff skinnjacka dam
blonda slingor i mörkt hår infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 21. 9. 2020 16:49)
I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later. Cheers smocc.infoforwomen.nl/map3.php blonda slingor i mГ¶rkt hГҐr
lГҐsa upp telefon goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 16:38)
whoah this blog is fantastic i love reading your posts. Keep up the great work! You already know, lots of persons are looking round for this info, you can help them greatly. terp.goodwomenprizz.be/map3.php lГҐsa upp telefon
protein pr kg kropsvægt goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 14:15)
Its not my first time to go to see this website, i am browsing this web site dailly and get pleasant information from here all the time. niti.goodwomenprizz.be/map24.php protein pr kg kropsvægt
deodorant for sensitive skin goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 12:10)
My brother suggested I might like this website. He was once totally right. This put up truly made my day. You can not believe just how so much time I had spent for this info! Thanks! raybo.goodwomenprizz.be/map23.php deodorant for sensitive skin
sår på insidan av läppen infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 21. 9. 2020 10:36)
Hey! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche. Your blog provided us useful information to work on. You have done a outstanding job! smocc.infoforwomen.nl/map32.php sår på insidan av läppen
low carb godis goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 10:04)
An outstanding share! I've just forwarded this onto a co-worker who had been doing a little homework on this. And he actually bought me lunch because I found it for him... lol. So let me reword this.... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this issue here on your web page. lare.goodwomenprizz.be/map9.php low carb godis
brist pГҐ kortisol symptom goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 7:59)
Great items from you, man. I have take note your stuff previous to and you're simply extremely wonderful. I actually like what you've obtained here, really like what you are stating and the way wherein you say it. You make it entertaining and you still take care of to stay it wise. I can't wait to learn much more from you. This is really a tremendous site. buspho.goodwomenprizz.be/map12.php brist pГҐ kortisol symptom
värk i pannan goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 3:47)
Nice weblog right here! Also your website a lot up fast! What web host are you the usage of? Can I get your associate hyperlink for your host? I desire my web site loaded up as quickly as yours lol golho.goodwomenprizz.be/map9.php värk i pannan
isadora eyebrow pencil goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 1:39)
Heya i'm for the primary time here. I found this board and I find It truly helpful & it helped me out much. I am hoping to offer one thing back and help others like you aided me. toylie.goodwomenprizz.be/map4.php isadora eyebrow pencil
nutramino protein shake goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 20. 9. 2020 23:36)
Greetings! I've been following your weblog for a while now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Dallas Texas! Just wanted to tell you keep up the excellent job! bendo.goodwomenprizz.be/map30.php nutramino protein shake
hur ser hudcancer ut infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 20. 9. 2020 22:30)
Just wish to say your article is as astonishing. The clarity to your publish is simply great and i can suppose you are an expert on this subject. Well together with your permission allow me to grab your feed to stay updated with imminent post. Thanks one million and please carry on the gratifying work. theor.infoforwomen.nl/map9.php hur ser hudcancer ut
dessert diabetiker recept goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 20. 9. 2020 21:34)
Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us have developed some nice methods and we are looking to trade techniques with other folks, be sure to shoot me an email if interested. postb.goodwomenprizz.be/map5.php dessert diabetiker recept
mikael kors dress goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 20. 9. 2020 19:02)
After looking at a few of the blog posts on your website, I really appreciate your way of writing a blog. I book marked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please check out my website as well and let me know your opinion. golho.goodwomenprizz.be/map4.php mikael kors dress
apoteket vimpeln alingsГҐs goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 20. 9. 2020 16:44)
Ahaa, its pleasant conversation concerning this article at this place at this web site, I have read all that, so at this time me also commenting at this place. rupdae.goodwomenprizz.be/map18.php apoteket vimpeln alingsГҐs
blir man tjock av Г¤gg infoforwomen.nl
(infoforwomen.nl, 20. 9. 2020 16:24)
I've been exploring for a little for any high quality articles or weblog posts in this sort of house . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website. Reading this information So i'm happy to express that I've an incredibly just right uncanny feeling I found out exactly what I needed. I so much indisputably will make sure to don?t put out of your mind this site and give it a glance on a relentless basis. gastc.infoforwomen.nl/map29.php blir man tjock av Г¤gg
hur tar man bort superlim infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 11:39)
Very rapidly this site will be famous amid all blogging and site-building people, due to it's nice articles or reviews umte.infoforwomen.be/map3.php hur tar man bort superlim
kliar och svider i slidöppningen infoforwomen.be
(infoforwomen.be, 20. 9. 2020 10:19)
Hello there, I discovered your web site via Google at the same time as searching for a similar topic, your site came up, it appears great. I have bookmarked it in my google bookmarks.
Hi there, just turned into alert to your blog through Google, and located that it's really informative. I am going to be careful for brussels. I will appreciate if you proceed this in future. A lot of other folks shall be benefited from your writing. Cheers! whofi.infoforwomen.be/map9.php kliar och svider i slidöppningen
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82
jyske bank renter goodwomenprizz.be
(goodwomenprizz.be, 21. 9. 2020 22:41)